Bonus
Så kom balladen om bonusser også til det offentlige. Firmaet som Ekstra Bladet vælger at gå i kødet på er DSB. Alle der har anvendt DSB ved, at der ikke er nogen i det firma, som har fortjent en bonus, for togene er kommet for sent (hvis de overhovedet har kørt) konstant. Sådan noget er guf for EB, for hvorfor skal topchefferne Søren Eriksen og Keld Sengeløv have bonus, når togene ikke engang kører?
Nu kender jeg ikke deres kontrakter, så det spørgsmål er umuligt at svare på. For de to chefer kan sagtens have opnået de mål, som de skal opnå. Det EB slår meget på er, at den lille mand i det offentlige bliver snydt. Nu er EB heller ikke kendt for at skrive nyheder med nuancer, og det er også sjældent man møder en journalist, som ved noget som helst om økonomi.
Problemet er, at DSB er en statsejet virksomhed, så det er ikke kun dsbs kunder, der betaler for høje bonusser til deres topchefer, men os alle sammen. Vi kan ikke engang boykotte dsb, hvis vi er utilfredse. Løs dette problem ved at privatisere alle de statsejet virksomheder, så vi kan få noget reelt konkurrence. Jeg er træt af, at politikere holder hånden over dårlige virksomheder, som ikke vil kunne klare sig på fair vilkår.
Nu kender jeg ikke deres kontrakter, så det spørgsmål er umuligt at svare på. For de to chefer kan sagtens have opnået de mål, som de skal opnå. Det EB slår meget på er, at den lille mand i det offentlige bliver snydt. Nu er EB heller ikke kendt for at skrive nyheder med nuancer, og det er også sjældent man møder en journalist, som ved noget som helst om økonomi.
Problemet er, at DSB er en statsejet virksomhed, så det er ikke kun dsbs kunder, der betaler for høje bonusser til deres topchefer, men os alle sammen. Vi kan ikke engang boykotte dsb, hvis vi er utilfredse. Løs dette problem ved at privatisere alle de statsejet virksomheder, så vi kan få noget reelt konkurrence. Jeg er træt af, at politikere holder hånden over dårlige virksomheder, som ikke vil kunne klare sig på fair vilkår.
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home