2007/05/16

I følge Lars.....

Da jeg ligesom alle andre heller ikke så årets Reumert fest, så hørte jeg desværre ikke Lars Knutzons tuderi. Det er ellers altid sjovt at høre kunstnere tude (også selvom det sker ofte). I Berlingske afdækker de meget godt affæren i de første tre linier af artiklen Reumert-tale skaber debat.

»Støtten til teatrene har aldrig været mindre,« sagde Lars Knutzon forleden ved Reumert-festen. Men ifølge Kulturministeriet har støtten aldrig været større.

Jeg jublede, da jeg læste, at teatrene havde fået mindre i støtte. Selvfølgelig har de fået mindre i støtte, tænkte jeg. Vi har jo en borgelig regering. De ved da godt, at folk gerne vil betale for kunst, der interesserer dem. Men så læste jeg videre og fandt ud af, at det ved de ikke. De fortæller stolt, at de har givet meget mere i støtte. Mon Karl Erik fra tønder som har stemt venstre er glad for det?

Jonas fra Valby er i hvert fald ikke.