2007/05/03

Jeg leder stadig

I sidste indlæg ønskede Rasmus 180 grader tillykke med deres nye avis. Jeg har selv været inde og læse på den de sidste par dage, og jeg vil da gerne indrømme, at ikke alle deres historier er lige spændende. Men 180 grader fik i går en udmærket anmeldelse i Berlingske. Her gav Niels Krause-Kjær 180 grader tre ud af seks stjerner. Egentlig meget flot da især Hr. Krause-Kjær har været en af dem, som har følt sig meget provokeret over det nye problembarn. Hvor vover Ole Birk Olesen at sige, at medierne er venstreorienteret? I følgende citat kan man læse NK-Ks mavesurhed.

Da Ole Birk Olesen forlod den etablerede del af dagspressen var det med en afskedssalut om, at den var systembevarende og alt overvejende venstreorienteret. Hvordan kan det være anderledes, spurgte han, når et klart flertal af landets journalister stemmer på De Radikale eller til venstre for dem.

Det kan det nu godt. Masser af journalister går på arbejde hver dag uden ønske om at politisere. Man kan sagtens være kritisk overfor journalistiske vaner og uvaner uden at købe Ole Birk Olesens præmis. Men det var og er under alle omstændigheder tydeligt, at han selv har haft behov for at finde et medie, hvor hans egen politiske pedal kan bankes i bund.

Men er det kritisk at acceptere velfærdsstaten, som den er? NK-K siger, at de stiller kritiske spørgsmål på Berlingske om velfærdssamfundet. Da jeg har abonnement på Berlingske kunne jeg godt tænke mig at stille NK-K et spørgsmål. HVOR?