2007/02/07

Skæmmekampagne

I Canada og Australien har man på cigaretpakkerne skræmmebilleder af syge rygerlunger og piger med iltmasker på. Dette skulle således give et større kendskab til rygningens konsekvenser og dermed en større modstand mod rygning. Det undrer mig egentlig ikke, at det skulle hjælpe på modstanden mod rygning. At få klasket en syg rygerlunge op i ansigtet hver gang man skal ryge, må trods alt virke afskrækkende. Så det skal vi da også havde i Danmark!

»Min mand er fra Canada, og jeg har ofte undret mig over, hvorfor vi i Danmark ikke også bruger billeder på cigaretpakkerne. Der er ingen tvivl om, at billeder virker stærkere end tekst, og jeg er stor fortaler for, at det indføres herhjemme,« siger Charlotte Fischer (B)
Så hvorfor stoppe der! Lad mig forslå billeder af en skrumpelever eller folk der brækker sig på vare indeholdende alkohol. Og fedme er jo også et stort problem! Så lad os sætte billeder af mennesker på 200 kg, der ikke kan bevæge sig på smør, chips poser og sukkerholdige produkter. Man kunne også forstille sig afskrækkende billeder på papiret rundt om McBacon. Mulighederne er skræmmende!