2008/09/15

Nekrolog over Niels Jørgensen fra Blekingegadebanden

Modkraft bringer en nekrolog over afdøde medlem af Blekingegadebanden Niels Jørgensen, skrevet af Jan Weimann og Torkil Lauesen. (Tak for tippet til Skattetryk.dk )

Et sted i nekrologen skriver de to tidligere bankrøvere:
Niels så sig da heller ikke som politisk fange, da Blekingegadegruppen blev afsløret. Det var kriminalitet. Men det var en kriminalitet som var begrundet i globale politiske forhold. Niels – vi - befandt os i et dilemma, tog en beslutning og følgerne.

Er det at tage følgerne at myrde en mand og dække over morderen?
Mit svar er nej.

En info til læserne. Peter Øvig Knudsen holder 1. oktober et foredrag på bagrund af sit to binds værk om voldsmændene og bankrøverne fra Blekingegadebanden. Niels Jørgensen var den hovedmistænkte som politimorderen, måske vil han lette sløret for den teori, nu hvor hovedmistænkte er afgået ved døden.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det er lige før jeg håber at Per Øvig bruger anledningen til at afsløre at det var i hvert fald ikke var afdøde der var politimorderen.Bare for at lade de øvrige 3 løbe rundt med den anklage hængende over hovedet endnu.

tirs. sep. 16, 12:30:00 AM 2008  
Blogger Rasmus Ole Hansen said...

Ja, og uanset hvad vil jeg stille spørgsmålet, såfremt jeg har mulighed for at kunne deltage i arrangementet.

tirs. sep. 16, 11:13:00 PM 2008  
Blogger Niels Ebbe Huus said...

Det er uhørt at man kan gå fri for straf blot ved at nægte sin skyld. Her er min retsfølelse i højeste grad krænket. Se min blog http://blekingegadebanden.blogspot.com/

fre. okt. 31, 11:18:00 PM 2008  

Send en kommentar

<< Home